Artykuł
I. WYMAGANE DOKUMENTY |
Lokalizacja zjazdu z drogi gminnej może nastąpić wyłącznie za zezwoleniem właściwego zarządcy drogi. W celu uzyskania zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej należy złożyć wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej do Wójta Gminy Kłodawa. Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej – załącznik nr 1 powinien zawierać: 1) imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę wnioskodawcy, 2) szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem proponowanej lokalizacji zjazdu z drogi, 3) charakterystykę obiektu, w tym rodzaj działalności (gospodarcza, mieszkaniowa), 4) oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do nieruchomości objętej inwestycją, 5) odpowiednio wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 6) w przypadku, gdy wnioskodawcą jest przedsiębiorca należy przedłożyć dokumenty rejestrowe firmy (KRS, REGON, wpis do ewidencji działalności gospodarczej), 7) w przypadku ustanowienia pełnomocnika - oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa, 8) dowód uiszczenia opłaty skarbowej (o ile istnieje konieczność jej pobrania). 9) wniosek [pobierz]
|
II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW |
Urząd Gminy Kłodawa 66-415 Kłodawa, ul.Gorzowska 40, sekretariat tel. (95) 7216-660 email: sekretariat@klodawa.pl |
III. SPRAWĘ PROWADZI |
Referat Drogownictwa Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Promocji tel. (95) 7216-669 |
IV. OPŁATY |
Za wydanie decyzji lokalizacyjnej na zjazd pobiera się opłatę skarbową zgodnie z Ustawą Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kłodawa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat Oplata skarbowa – numer konta: 30 8363 0004 0008 4680 2000 0008 |
V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA |
W terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów Zezwolenie lub odmowa wydania zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej. |
VI. TRYB ODWOŁAWCZY |
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Wójta Gminy Kłodawa w terminie 14 dni od daty otrzymania zezwolenia. |
VII. PODSTAWA PRAWNA |
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm.) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie |
VIII. INNE INFORMACJE (UZUPEŁNIAJĄCE) |
| ||
Zezwolenie na lokalizację zjazdu nie jest jednoznaczne z zezwoleniem na wykonanie zjazdu. W przypadku chęci wykonania zjazdu należy, po wcześniejszym dokonaniu zgłoszenia W sytuacji braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany Zarządca drogi może odmówić wydania zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej, jeżeli jego usytuowanie spowodowałoby zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Urząd Gminy Kłodawa informuje, iż: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Kłodawa ul. Gorzowska 40, 66-415 Kłodawa. 2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@klodawa.pl lub pisemnie na adres, jak wyżej. 3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Gminy Kłodawa oraz realizacji umów zawartych z kontrahentami Gminy Kłodawa. W pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody. 4. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa; b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Kłodawa przetwarzają dane osobowe, dla których administratorem jest Wójt Gminy Kłodawa. 5. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora. 6. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do: a) dostępu do swoich danych osobowych, b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe, c) żądania usunięcia danych, gdy:
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
7. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynikającym z ustaw, niezbędnym do realizacji zadań własnych gminy wynikających z u przez jednostkę samorządu terytorialnego – Gminę Kłodawa. 9. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu. 10. Odbiorcami danych są podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administrator.
|