Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „podatek leśny” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

podatek leśny

Artykuł

I. WYMAGANE DOKUMENTY

    1. Wypełniona Informacja o lasach IL-1 wraz z załącznikami ZIL-1, ZIL-2, ZIL-3 (osoby fizyczne) lub Deklaracja na podatek rolny DL-1 wraz z załącznikami ZDL-1, ZDL-2, ZDL-3 (osoby prawne)
    2. Dziennik Ustaw wraz z deklaracjami
    3. Dowody potwierdzające prawo własności, posiadania, użytkowania nieruchomości np. akt notarialny, wypis z ksiąg wieczystych, umowa dzierżawy oraz wypis z rejestru gruntów i budynków, dotycząca klasyfikacji gruntów.

    II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

    Urząd Gminy Kłodawa

    66-415 Kłodawa, ul.Gorzowska 40, sekretariat

    tel. (95) 7216-660 email: sekretariat@klodawa.pl

    III. SPRAWĘ PROWADZI

    Referat Finansowo-Budżetowy

    Tel. (95) 7216-672

    IV. OPŁATY

    Nie dotyczy

    V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA

    1. Wypełnione formularze IN-1 lub DL-1 w sprawie podatku leśnego należy złożyć w sekretariacie.
    2. Deklaracja DL-1 składana jest do 15 stycznia każdego roku podatkowego lub 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie (wygaśnięcie) obowiązku podatkowego lub wysokość opodatkowania. Wysokość podatku obliczana jest przez podatnika i wpłacana w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego na rachunek bankowy organu podatkowego za poszczególne miesiące, do dnia 15 każdego miesiąca. Jeżeli nastąpiła zmiana stanu faktycznego, podatnik składa korektę deklaracji z pismem uzasadniającym tę zmianę.
    3. Informacja IN-1 składana jest przez osoby fizyczne w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku w podatku leśnym. Podatek leśny dla osób fizycznych ustala, w drodze decyzji organ podatkowy na dany rok podatkowy. Podatek płatny jest w ratach do 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada. Organ podatkowy naliczając corocznie podatek, ustala z karty podatnika czy stan faktyczny nie uległ zmianie. Jeżeli organ podatkowy posiada dane o zmianach w gruntach leśnych np. z ewidencji gruntów i budynków, akt notarialnych lub innych następuje wszczęcie postępowania z urzędu.
    4. W przypadku nie złożenia deklaracji DL-1 bądź jej błędnego wypełnienia następuje wydanie decyzji w sprawie podatku leśnego z urzędu, określającej wysokość zobowiązania podatkowego i doręczenie jej drogą pocztową.
    5. Osobom fizycznym, na których ciąży obowiązek podatkowy w zakresie podatku leśnego oraz jednocześnie w zakresie podatku od nieruchomości lub podatku rolnego dotyczący przedmiotów opodatkowania na terenie tej samej gminy, wysokość należnego zobowiązania podatkowego ustala się w formie łącznego zobowiązania pieniężnego w jednej decyzji (nakaz płatniczy).
    6. Formularze IN-1, DL-1 na podatek leśny dostępne są na stanowisku wymiaru -pokój 13 piętro I oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy Kłodawa www.klodawa.pl

    VI. TRYB ODWOŁAWCZY

    Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Wójta Gminy Kłodawa w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie od decyzji powinno zawierać zarzuty przeciwko tej decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

    VI. PODSTAWA PRAWNA

    1. Ustawa z dnia 30 października 2002r o podatku leśnym (Dz.U. z 2019r., poz. 888 ze zm.)
    2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021r., poz. 1540 ze.zm.)
    3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019r.w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny.
    4. Komunikat Prezesa GUS z dnia 20 października 2021r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2021r. (M.P. 2021, poz. 950)

    VII. INNE INFORMACJE (UZUPEŁNIAJĄCE)

     Druki do pobrania:

     


     

     

    KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Urząd Gminy Kłodawa informuje, iż:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Kłodawa ul. Gorzowska 40, 66-415 Kłodawa.

    2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail:  iod@klodawa.pl lub pisemnie na adres, jak wyżej.

    3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Gminy Kłodawa oraz realizacji umów zawartych z kontrahentami Gminy Kłodawa. W pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.

    4. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

    a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

    b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Kłodawa przetwarzają dane osobowe, dla których administratorem jest Wójt Gminy Kłodawa.

    5. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

    6. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

    a) dostępu do swoich danych osobowych,

    b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,

    c) żądania usunięcia danych, gdy:

    •  dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
    • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,

    d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

    • osoby te kwestionują prawidłowość danych,
    • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
    • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

    7. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynikającym z ustaw, niezbędnym do realizacji zadań własnych gminy wynikających z u przez jednostkę samorządu terytorialnego – Gminę Kłodawa.

    9. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

    10. Odbiorcami danych są podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administrator.

     

     

     

    JM
    herb stopka

    Urząd Gminy Kłodawa

    ul.Gorzowska 40, 66-415 Kłodawa, woj. lubuskie

     

    Biuro Obsługi Interesanta

    Tel.: (95) 7216 680

    E-mail: bok@klodawa.pl

     

    Sekretariat

    Tel.: (95) 7216 660

    E-mail: sekretariat@klodawa.pl

     

    Biuro Rady Gminy Kłodawa

    Tel.: (95) 7216 668

    E-mail: radagminy@klodawa.pl

     

    Numer konta bankowego

    08 8355 0009 0075 3762 2000 0003

    Godziny otwarcia

    poniedziałek: 7:30 - 17:00

    wtorek - czwartek: 7:30 - 15:30

    piątek: 7:30 - 14:00

     

    Referat Gospodarczy w Różankach,

    poniedziałek - piątek: 7:00 - 15:00

     

    Zgłoszenia bezdomnych zwierząt

    536 220 223

    Zgłaszanie awarii oświetlenia ulicznego

    95 7216 669

    JM
    Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.